Záchranný padák

V posledních 2 letech se více a více rozšiřují záchranné systémy pro coptery formou padáků.

Jedná se o padák schovaný v nějakém napruženém mechanismu, který je uvolněn pomocí serva, které je nastaveno na spuštění p případě sepnutí Failsafe na vašem přijímači.

Dojde li ke ztrátě signálu, sepne se FS, které je nastaveno tak, aby se servo (například na kanálu 9) otočilo na druhou stranu a uvolnilo tak západku. Tím dojde k vystřelení padáku a váš copter je zdánlivě zachráněn.

Celé toto řešení je velmi pěkné, ale má několik nevýhod.

  • Padák pro coptera velikosti DJI F550 má průměr asi 1,5m a stojí kolem 5 tisíc.
  • Když jste moc nízko, padák se nestihne rozvinout a váš copter stejně spadne tvrdě na zem. Minimální hranice pro rozvinutí padáku je okolo 10m nad zemí.
  • Musíte mít úplně vypnutého autopilota, protože vystřelený padák by se mohl zamotat do vrtulí a to by znamenalo katastrofu
  • Nikdy nevíte, kam váš copter dopadne, protože ke chvilkové ztrátě může dojít kdykoliv a když budete zrovna nad jezerem, tak ladně přistanete uprostřed a nic s tím neuděláte..
  • Zároveň toto neřeší poruchy. Jakmile dojde k prasknutí jedné vrtule, nebo nějaké jiné závadě, při které nedochází k sepnutí FS, ale dochází k pádu stroje vám tento systém příliš nepomůže, protože než najdete ten správný čudlík, jste na zemi.
  • Je to váha navíc

Já osobně jsem o tomto systému dost přemýšlel a je to hezké, ale bohužel zároveň dost nepraktické, takže já osobně raději zůstanu u autopilota a budu riskovat, že dokud nedojde k nějaké drastické technické závadě, tak mě autopilot zachrání.

A jelikož používám výhradně kvalitní komponenty, tak o technické závadě ani neuvažuji 😉

Na závěr ještě 2 videa na ukázku toho jak to funguje:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

four × 1 =