Záchranný padák

V posledních 2 letech se více a více rozšiřují záchranné systémy pro coptery formou padáků.

Jedná se o padák schovaný v nějakém napruženém mechanismu, který je uvolněn pomocí serva, které je nastaveno na spuštění p případě sepnutí Failsafe na vašem přijímači.

Dojde li ke ztrátě signálu, sepne se FS, které je nastaveno tak, aby se servo (například na kanálu 9) otočilo na druhou stranu a uvolnilo tak západku. Tím dojde k vystřelení padáku a váš copter je zdánlivě zachráněn.

Celé toto řešení je velmi pěkné, ale má několik nevýhod.

  • Padák pro coptera velikosti DJI F550 má průměr asi 1,5m a stojí kolem 5 tisíc.
  • Když jste moc nízko, padák se nestihne rozvinout a váš copter stejně spadne tvrdě na zem. Minimální hranice pro rozvinutí padáku je okolo 10m nad zemí.
  • Musíte mít úplně vypnutého autopilota, protože vystřelený padák by se mohl zamotat do vrtulí a to by znamenalo katastrofu
  • Nikdy nevíte, kam váš copter dopadne, protože ke chvilkové ztrátě může dojít kdykoliv a když budete zrovna nad jezerem, tak ladně přistanete uprostřed a nic s tím neuděláte..
  • Zároveň toto neřeší poruchy. Jakmile dojde k prasknutí jedné vrtule, nebo nějaké jiné závadě, při které nedochází k sepnutí FS, ale dochází k pádu stroje vám tento systém příliš nepomůže, protože než najdete ten správný čudlík, jste na zemi.
  • Je to váha navíc

Já osobně jsem o tomto systému dost přemýšlel a je to hezké, ale bohužel zároveň dost nepraktické, takže já osobně raději zůstanu u autopilota a budu riskovat, že dokud nedojde k nějaké drastické technické závadě, tak mě autopilot zachrání.

A jelikož používám výhradně kvalitní komponenty, tak o technické závadě ani neuvažuji 😉

Na závěr ještě 2 videa na ukázku toho jak to funguje:

Pomohl vám tento článek? Pomozte nám v psaní dalších! Odešlete SMS ve tvaru PAY 85377 na číslo 9002020 Cena jedné sms je 20Kč včetně DPH.
Více možností podpory ZDE

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

sixty eight − sixty two =