FPV 3 – FPV minimum v praxi

V minulém článku jsme si řekli, jaké je minimum co potřebuji k FPV, na kolik to ale vyjde a co z toho budu moci využít i v budoucnu již není úplně jasné.

Pojďme si to tedy představit praktičtěji.

Pro ty co nemají vůbec nic a nemají moc peněz, doporučuji něco, jako je SpyHawk:

20122221840701011

444

To už je set hotového letadla, včetně vysílačky, přijímače, video vysílač, video přijímač a obrazovku. za cenu kolem 6000Kč.

Případně nějakého Parrota

Parrot AR.Drone
Parrot AR.Drone

Kterého dokonce řídíte pouze vaším mobilním telefonem a když si vyletíte ze signálu, nebo vám dojde baterka, tak stroj sám přiletí domu a přistane.

Pokud se ale o FPV zajímáte opravdu solidně a chcete s FPV začít, tahle hračka vám stačit nebude!

Řekněme tedy, že již máte letadlo, vysílačku a umíte s ním létat a chcete si FPV vyzkoušet, než do něj narvete tisíce.

Pokud toto nemáte a létat neumíte, tak na FPV prozatím zapomeňte a naučte se nejdříve létat.

Proč? FPV není pouze o přímém letu z pohledu letadla, ale často dochází k technickým chybám (zejména na začátku, než je odladíte) a budete se divit, kolikrát budete muset startovat a přistávat na oči… což nezvládnete pokud si budete plést strany při letu od sebe a k sobě (jsou opačně).

Ale jak říkám, předpokládejme, že máte letadlo, vysílačku a umíte létat a máte chuť začít s FPV.

Kamera

První, co potřebujete je kamera.

Můžete koupit cokoliv malého, lehkého s výstupem A/V na vyzkoušení, například KeyChain 808-16:

spycam2

Já osobně vám ale doporučuji si trochu připlatit a koupit si GoPro v jakékoliv z jeho forem (White, Silver, Black). Důvod je jednoduchý. Stejně nakonec GoPro koupíte, tak nevyhazujte prachy… Má to i spoustu výhod. Je téměř nerozbitné, máte k němu spoustu příslušenství a držáčků, budete mít perfektní kvalitní obraz, je to mnohokrát vyzkoušená kvalita, budete k tomu mít nerozbitné vodotěsné pouzdro, takže až pojedete do Chorvatska, tak můžete udělat krásné záběry pod vodou, atd…

A hlavně, zcela upřímně a otevřeně je potřeba říci hned na začátku, že pokud nemáte na to si koupit GoPro za 7 tis, zapomeňte na FPV… to není koníček pro vás… FPV opravdu není levný sport!

Tím bychom měli vyřešenou kameru.

Kameru samozřejmě uchytíte na letadlo tak, aby bylo vidět dopředu a aby příliš nerozhodila těžiště, takže ideálně někam přímo do těžiště a upevníte jí pořádně, protože nárazy při přistání jsou někdy větší, než si myslíte (podle toho jak se to povede ;)) a nechcete si přeci hned GoPro urazit a odřít.

Video vysílač

Dalším, co potřebujete je video vysílač. Protože se chcete pohybovat v mezích zákona, máte na výběr 2.4G nebo 5.8G. Předpokládám, že na 35 / 40MHz již dnes skoro nikdo nelétá, takže pokud máte vysílačku 2.4G, pořiďte si například TS353.

TX TS353

Za cenu okolo 900Kč máte 400mW vysílač, který bohatě stačí na létání do 3km.

400mW je taková hranice, kdy se vysílač ještě nepřehřívá a nemusí mít přídavný větráček, který generuje rušení a hluk, ale zároveň vám dá dostatečný výkon.

Ten umístěte někam poblíž kamery, kde bude dobře proudit vzduch a chladit ho.

Anténu umístěte tak, aby byla dobře vidět za letu (fyzicky vidět, čím lépe bude vidět, tím lepší bude příjem).

Video přijímač + na čem to zobrazit

Já osobně vám doporučuji se vykašlat na separátní přijímače a brýle. To si případně dokupte až jako doplňkové/rozšiřující komponenty.

Pro začátek si kupte obrazovku se zabudovaným diversity přijímačem a s tím si vystačíte na docela dlouho.

rc701

Za cenu necelých 3000Kč máte perfektní řešení pro příjem i zobrazování, které později můžete úplně snadno rozšířit o brýle, lepší antény, nahrávací zařízení atd… ale k tomu se dostaneme.

Suma sumárum, pokud chcete začít s FPV a postupně ho rozšiřovat, prvotní investice bude kolem 4 tisíc Kč + cena kamery (podle toho jakou vyberete), letadlo předpokládám máte, takže i s kamerou něco kolem 10tis.

Dám vám jednu dobrou radu, postupujte pomalu, nakupujte postupně a nezapojujte hned vše najednou! Jednak se špatně ladí chyby a druhak nikdo nezačíná jezdit rovnou s autobusem, každý řidič se musí nejprve naučit s autem, pak náklaďákem a pak teprve může být řidičem autobusu.

O tom jak vše zapojit se dočtete v dalším článku.

Napsat komentář